31 Ağustos 2016 Çarşamba

Günün hayal kırıklıkları: Karsambaç ve Kheer; günün sürprizi: Hazır tempura ve yenilebilir kum

Yaz bitmeden serinletici bir şeyler yapayım dedim. Karsambaç ve kheer denemek istedim. Karsambaç; dondurmanın temeli olan, Sibirya menşeili ve birçok halkta farklı isimlerde farklı şekillerde (bazı halklarda birden fazla şekil ve isimde) bulunan bir yiyecektir. Normalde karsambaç rendelenmiş buz ya da taze/temiz kar üstüne dökülen bal, pekmez, tatlı sos gibi şeylerden oluşur. Normalde, buzu rendelemek için "buz rendesi" denen özel bir alet kullanılır. Ama bende o yok ve normal rende ya da ezme aletiyle buzu yapamadım. Bir de çekiçle ezmeyi deneyeceğim birazdan.
Benim yaptığım

karsambaç ile ilgili görsel sonucu
Olması gereken

Kheer, bizdeki aşureye oldukça benzeyen bir Hint yemeğidir. Bunun için de safran lazım oldu ama bulamadım; köri de kullanılabilir ama uğraşmak istemedim.
kheer ile ilgili görsel sonucu
Ama kardeşim bir sürpriz yaptı ve yenilebilir kum için jöle (bitkisel jel) istedi. Tadı hakkında yorumumu birazdan yazacağım, çünkü daha tatmadım.

Bir de markette hazır karides tempura gördüm. Tempura, özel bir Japon kızartma tekniği ve bu teknikle pişirilen yemeklerin genel adıdır. Esasında Japonlar, bunu Portekizlilerden öğrenmiştir; ama Dünya'da Japon yemeği olarak nam salmıştır. Aslında, uzun zamandır tempura yapmak aklımdaydı ama balıktan sebzeye yenilebilen her türlü şeyin tempurası yapıldığından bir türlü ne tempurası yapacağıma karar verememiştim. Tempura, bu kadar geniş bir kavram olsa da en ünlü tempura karidesten yapılanıdır ve hatta tempura deyince akılda ilk karides tempura canlanır.
Pınar karides tempura ile ilgili görsel sonucu
Yenilebilir kumun tadına baktım, ciddi anlamda kuma benziyordu.

Karsambaçı çekiçle ezerek yaptım; ama pek çok iri parça kaldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder