19 Aralık 2015 Cumartesi

Mochi Tarifi

El beceriksizliğimin meyveleri. Ama tadı güzeldi.

NEDİR?

Mochi, Japon lokumu olarak tanımlayabileceğimiz bir tatlıdır. Özellikle mochi'nin çorbası olan Zoni, Japonya'da popüler bir yılbaşı yemeğidir.

MALZEMELER

1 bardak pirinç
Su
Lavanta
Mor-mavi gıda boyası
Kuru İncir
1 kaşık portakal suyu
2 kaşık şeker

TARİF

Pirinçler, bir gece lavantalı suda bekletilir. Yalnız lavantayı kullanırken çok dikkatli olun. Yutulması ve aşırı kullanımı çok nahoş sonuçlar doğurabilir; çünkü lavanta zehirli bir bitkidir. Ben lavantaları bez içinde suya koydum. Pirinçler pişirilir. (Elbette, Japon usulü. Lapa şeklinde; yağsız ve tuzsuz) Sıcağa dayanıklı bir kaba koyup, o kabı da sıcak suya koyuyoruz. Pirinci, macun kıvamına gelip; sakız gibi uzayana dek dövüyoruz. (Ben o kısmı beceremedim ama düzelttik. İşte bu yüzden Sonradan Gurme'yim ben. Vidalı bir sarımsak ezeceğiyle pirinçleri çekip elimde yoğurdum) İncirler suda bekletilip küçük küçük doğranır. Şeker, portakal suyu ve incirler tavada sotelenir, şeker karamelize edilir. Harç, macunun içine konur ve top yapılır.

DEĞİŞTİRMELER

İçine, başka bir meyvenin macunu; direkt meyvenin kendisi ya da herhangi başka bir malzeme konulabilir. Dahası, hiçbir şey konulmayadabilir. Pirinci lavantalı suda bekletmek zorunda değilsiniz; bu sadece aroma içindir. Yasemin pirinci kullanabilir ya da her hangi aroma vermeden normal pirinç kullanabilirsiniz. Gıda boyasının rengi değiştirilebilir ya da hiç gıda boyası kullanılmayabilir.

GIDA BOYASI

İnternette küçük, blogda daha küçük bir arama yaparak evde gıda boyası yapımını öğrenebilirsiniz. (Henüz sadece mor-mavi yaptığımdan blogda sadece o var. Ancak internette diğer renkleri nelerden elde edebileceğinize dair bilgiler var)

TÜKETİM

Mochi, taze ve yumuşak olarak tüketilebildiği gibi; soğumuş ve sert olarak da tüketilebilir. Bu durumda, haşlanır, kızartılır veya çorbası, yemeği yapılır.

TADI

Açıkçası, çok korkuyordum bunu yaparken. Çünkü Japon pilavına bile hala tam alışamadım. Ama korkumu haksız çıkardı. Gerçekten çok lezzetli. Aslında, bunu yılbaşında yapacaktım ama güzel olmazsa o zaman boşuna uğraşmayayım dedim. Yalnız, ilk kez Uzakdoğu yemeği deneyecek kişiler bundan uzak dursunlar; aman diyeyim.

ÇEŞİTLERİ

Mochi: Asıl mochi'dir, burada tarifini verdiğim.

Tteok: Kore usulü mochi'dir. Tteok'u Dduk olarak da geçtiğini görebilirsiniz. Kendi içinde bir çok çeşidi vardır.

Dango: Şişe geçirilmiş, nispeten sert haşlanmış mochidir.

Daifuku: İçi ankoyla (Azuki fasulyesi ezmesi) doldurulmuş mochi.

Botamochi: Azuki fasulyesi macunuyla kaplı mochi.

Ikinari dango: İçi patates püresiyle dolu mochi.

Isobe Mochi: Nori yosununa sarılı soya sosuyla kızartılmış Mochi.

MOCHI YEMEKLERİ

Shiruko: Kızarmış mochi içeren azuki fasulyesi çorbasıdır.

Zoni: Temel malzemeleri tavuk, sebze, soya sosu, Mochi ve narutomaki olan çorbadır. Japon yılbaşı yemeğidir.

Tteokbokki: Acılı tteok yemeğidir.

Tteokguk: Zoninin Kore versiyonudur ancak malzemeleri çok farklıdır. Kore yılbaşı yemeğidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder