8 Ekim 2015 Perşembe

Omuraisu Tarifi

Temsili Resim
Omuraisu; Japon pirinçli omletidir. Pek çok çeşidi vardır, ayrıca Japon kökenli olmasına rağmen Kore'de de oldukça popülerdir. Korece ismi yucheon'dur. Yapanın ve yiyenin damak zevkine göre farklı malzemelerle yapılır.

MALZEMELER

Pilav (Tuzsuz, yağsız, kavrulmadan pişirilmiş)
Sebzeler (İstenilen. Mantardan bibere, domatesten havuca, patatesten soğana kadar geniş bir yelpaze var. Ben hiç sebze kullanmadım)
Tavuk eti, kıyma ya da sosis (Küp küp doğranmış)(Ben salam kullandım)
Yumurta
Sıvı yağ
Baharatlar (Genelde tuz ve karabiberle köri kullanılır. Ben tuz ve köri kullandım ama istediğiniz her türlü baharatı kullanabilirsiniz)

Yumurta çırpılır. Sebzeler, et ve baharatlar sıvı yağda sotelenir. Ardından pilav eklenip biraz daha sotelenir. Sonra yumurtalar pişirilir. Altı pişmeye başlayınca pilav eklenir ve omlet kapatılır. (İki yanlı ya da tek yanlı kapatma yapılabilir) Ardından soslarla süslenip (istenirse) yenir. Genellikle kaşıkla yenir.

ALTERNATİFLER

Çok farklı alternatifler vardır. Geleneksel olarak ketçapla süslenir (ve hatta isim yazılır) ama mayonez, hardal vs. ile de süslenebilir. Yumurtalara süt de katılabilir ama Uzakdoğu'da süt ve süt ürünleri pek tüketilmez.

YANINDA İÇMEK İÇİN

Pek tabii ki yeşil çay.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder