7 Eylül 2015 Pazartesi

Karaage Tarifi



NEDİR?

Karaage, Japon usulü et toplarıdır.

MALZEME

Yumurta beyazı
Patates unu ya da mısır unu+beyaz un karışımı (Ben ikincisini kullandım)
Tavuk parçaları (Kemiksiz)
Sıvı yağ

TARİF

Tavuk parçaları, marine sosuyla birlikte 3 dk. ila 3 gün dinlendirilir. Ardından önce yumurta beyazına, ardından una bulanarak sıvı yağda kızartılır. (Bir atılıp, kısa süre sonra çıkartılır) Unutmayın, karaage'nin esası şudur: Dışı çıtır çıtır, içi ise yumuşacık olmasıdır. Marine sosu bu yumuşaklığı sağlamak için kullanılır.

MARİNE SOSU

Nane (Tercihen taze)
Fesleğen
Kekik (Elinizde dağ kekiği varsa hiç kullanmayın)
2 tatlı kaşığı Bal
2 kaşık Soya sosu
2 kaşık Zeytinyağı
Limon

TÜKETİM BİÇİMİ

Çok farklı şekillerde tüketilebilir. Aperatif atıştırmalık olarak, yemeğin yanında süs olarak, lavaşın içinde ve hatta temakizushi'nin içinde. (Sushi yazısını okumaya davet ediyorum hepinizi).

ŞEKİL

Karaage, küp, yuvarlak ve hatta piramit gibi çok farklı şekillerde olabilir. Geleneksel olarak yuvarlak da olsa; kolaylık için küp ya da görsellik için piramit biçiminde yapılabilir.

SÜSLEME

Karaage, marine sosunun içine atılan baharat ve taze otlarla süslenebilir ya da piştikten sonra üstüne bunlar konulabilir. Piştikten sonra, üstüne rende ya da dilim peynir konulabilir. Susam gibi şeyler dökülebilir. Karaage'nin içi yarılıp içine süsleme konulabilir. Marine sosundan ayrı olarak, bir sosla süslenebilir. (Ketçaptan köriye kadar geniş bir yelpazede soslarla hem de)

BAZI NOTLAR

Eti değiştirilebilir. Ben tavuk kullandım ama başka etler, balık vs. de kullanılabilir.
Marine sosu değiştirilebilir. Marine sosu, şefe göre farklılık gösterir. Ben Japon usulüne uygun olsun diye soya soslu ve ballı bir marine sosu kullandım; ama çok farklı marine sosları kullanılabilir. Marine sosunun esas amacı unutulmadığı sürece: Eti yumuşatıp aroma vermek. Yani eti sertleştirecek marinasyonlardan ve etin tadını bastıracak soslardan kaçınılmalıdır. Şuradan marine sos seçebilir ya da kendi marine sosunuzu üretebilirsiniz:

http://onedio.com/haber/etlerinize-bir-dokunusla-bebeksi-bir-yumusaklik-verecek-marinasyonlar-564230

Unutmayın, iyi bir şef; kendi tarifini mükemmel yemeğe dönüştürebilendir. İyi gurme ise, yemeğin ardındaki emeği görebilendir.

BEN NE KULLANDIM?

Ben; tavuk bonfile kullanıp parçaları tek kesişim noktası olan üçgenler ve sonra da dikey ve yatay keserek; kısmi yuvarlak, üçgen ve küp karaageleri aynı anda elde ettim. Marine sosunda yaklaşık bir saat beklettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder